Politiek en Samenleving

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Politiek en Samenleving

Voor een vrije samenleving


3 plaatsers

    Polygamie

    Eric de Blois
    Eric de Blois
    Beheerder
    Beheerder


    Aantal berichten : 754
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Chili
    Registration date : 06-08-08

    Polygamie Empty Polygamie

    Bericht van Eric de Blois za sep 05, 2009 10:51 pm

    Polygamie

    Als libertarian geloof ik dat ieder voor zich mag bepalen hoe te leven en met wie en met hoeveel, zolang de samenleving daarvan geen schade ondervindt.

    Daarom ben ik er een groot voorstander van dat nederland met zijn tolerante imago polygame huwelijken toelaat. En dat moet dan zowel gelden voor een man die met meerdere vrouwen trouwt (polygynie) als voor een vrouw die met meerdere mannen trouwt (polyandrie). Of zelf's een combinatie: meerdere mannen die met meerdere vrouwen trouwen.

    Wat gaat het de samenleving aan met hoeveel mensen ik tegelijk zou willen trouwen? Mongoaam gedrag wordt door de maatschappij afgedwongen en is geen natuurlijke een aangeboren eigenschap van de mens. De meeste mensen hebben behoefte aan afwisseling.

    In nederland is polygamie strafbaar. Dit taboe is het gevolg van eeuwen christelijke traditie's die hier domineren. Daar moet een einde aan komen. Ik vind dat verbod ook in strijd met de grondwet. Ieder mens mag zelf bepalen hoe zij of hij wil leven, zolang daarbij anderen geen schade wordt berokkend.
    NLopzijnbest
    NLopzijnbest
    Stamgast
    Stamgast


    Aantal berichten : 606
    Woonplaats : Zutphen
    Registration date : 12-11-08

    Polygamie Empty Re: Polygamie

    Bericht van NLopzijnbest za sep 05, 2009 11:42 pm

    Polygamie is niet allen strafbaar door eewen christelijke traditie's maar in eht algemeen vind elke partij het niks, onder paars werd het niet ge-legaliseerd, en ik vind polygamie maar niks, een huwlijk is voor twee mensen, mag twee mannen zijn, twee vrouwen, of een man en vrouw. Maar verder vind ik het niet mogen uitbruiden. Tuurlijk mag iemand wel met zn drieen van elkaar houden, ga smanewonen en haal een samenwonings contract of zo iets. Maar in een polygamie lijkt me jalozie tog wel bijkomen sneller.
    Eric de Blois
    Eric de Blois
    Beheerder
    Beheerder


    Aantal berichten : 754
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Chili
    Registration date : 06-08-08

    Polygamie Empty Re: Polygamie

    Bericht van Eric de Blois zo sep 06, 2009 3:15 am

    NLopzijnbest schreef:Polygamie is niet allen strafbaar door eewen christelijke traditie's maar in eht algemeen vind elke partij het niks, onder paars werd het niet ge-legaliseerd, en ik vind polygamie maar niks, een huwlijk is voor twee mensen, mag twee mannen zijn, twee vrouwen, of een man en vrouw. Maar verder vind ik het niet mogen uitbruiden. Tuurlijk mag iemand wel met zn drieen van elkaar houden, ga smanewonen en haal een samenwonings contract of zo iets. Maar in een polygamie lijkt me jalozie tog wel bijkomen sneller.

    Klopt, geen enkele partij heeft zich ingezet om polygamie te legaliseren, dus zijn ze er vermoedelijk tegen. Maar het verbod op polygamie is al heel oud en stamt uit de tijd dat nederland overwegend christelijk was.

    Wel is een polygaam samenlevingscontract mogelijk, zoals dat in 2005 voor het eerst werd ondertekend in Rozendaal tussen een man en twee vrouwen. Daar was de SGP toen zeer ontstemd over. Dus het protest kwam uit christelijke hoek.

    Waarom moet de wet iets verbieden wat mensen in alle vrijwilligheid willen en waarbij de omgeving niet wordt geschaadt? Het gaat de samenleving niet aan wat mensen onderling doen of willen doen, zolang anderen daar niet door worden benadeeld
    r4mz1
    r4mz1
    Regelmatige bezoeker
    Regelmatige bezoeker


    Aantal berichten : 135
    Registration date : 29-08-09

    Polygamie Empty Re: Polygamie

    Bericht van r4mz1 zo sep 06, 2009 7:34 am

    Polygamie wordt altijd om subjectieve redenen afgekeurd.
    Opmerking:polygenie is toegelaten in islam, niet polygamie.

    Laten we eerst de wetgeving in het westen vergelijken met die van de islam. In islam is het toegelaten om een 2de, 3de of 4de vrouw te huwen. Het huwelijk beschermt de vrouwen, wat wil zeggen dat ze naast plichten ook rechten hebben. Bvb de man die het gezin moet kunnen onderhouden. In het westen is het niet toegelaten een 2de persoon te huwen, MAAR is het wel toegelaten een relatie aan te gaan met een 2de, 3de ,15de persoon ZONDER de protectie van het huwelijk. Ik denk dat het wel duidelijk is, wat zulke relaties van problemen allemaal met zich meebrengen. Je zal het vast met me eens zijn dat de situatie in het westen niet echt logisch is.

    Waarom mag de man 4 vrouwen huwen en niet omgekeerd? 2 Redenen. Om bij zwangerschap te weten wie de vader is en dus wies plicht het is het kind te onderhouden. Voor de 2de reden heb je wat inbeeldingsvermogen nodig. Als ik 3 vrouwen heb en elke vrouw heeft terug 3 mannen die terug ook 3 vrouwen hebben en zo voort. Als ik een soa opdoe, dan zullen mijn 3 vrouwen, hun 9 mannen met hun 27 vrouwen ook uiteindelijk de ziekte opdoen. Dus om ons geslacht te beschermen. In tegenstelling tot het westen, gebeurt polygamie in islam gecontroleerd en blijven soa's in kleine groepjes van maximum 5 personen. Een perfecte toepassing van de sharia zou dus leiden tot het uitroeien van deze ziektes. Als je de cijfers van aidspatiënten erbij haalt zul je zien dat in de Arabische wereld, desondanks er redelijk los met de islamitische regels omgegaan wordt, de cijfers aanzienlijk lager zijn.

    http://www.stopaidsnow.nl/worldmap_landendata.html

    _________________________________________________________________________________
    Voordelen polygenie:

    - Sommige mannen hebben niet voldoende aan één vrouw, wat tot overspel tot het huwelijk lijdt of in andere gevallen zullen ze scheiden. Ieder maand menstrueren vrouwen, wanneer ze een kind kopen, bloeden ze voor 40 dagen. Tijdens deze periodes kan de man geen geslachtsgemeenschap hebben met deze vrouw. De néfaste gevolgen zijn hiervan medisch bewezen!

    - Er is een overschot aan vrouwen tegenover mannen. Als God rechtvaardig is, wat hij is, zou er een systeem uit gedokterd zijn dat iedere vrouw aan zijn behoeften kan komen zonder zondige dingen zoals overspel voor het huwelijk te plegen die vele risico's inhouden. Tijdens oorlog sterven mannen, ontstaan weduwen. Mannen oefenen vaker een gevaarlijk beroep uit. Vind je het rechtvaardiger dat die vrouwen die hun man verloren hebben de rest van hun leven alleen moeten doorbrengen? Hoe zullen ze hun zelf onderhouden en hun kinderen?

    - Polygamie helpt het aantal individuen van de (moslim) gemeenschap stijgen. Het is algemeen gekend dat het aantal geboortes vermeerderd kan worden door het huwelijk. Vandaar dat polygamie tegenover monogamie meer nakomelingen voortbrengt.

    Dit versterkt de gemeenschap en het aantal werkers die direct ook de economie doen bloeien. Tenminste als de natie op een hallal manier geregeerd wordt. Wie zegt dat overbevolking een dreiging is, heeft het bij het foute einde. Mijn argument: China. Er moet enkel meer efficiënt met wat we van Allah gekregen hebben omgegaan worden. Op (20/06/2009) toonden ze nog op het nieuws dat er een overproductie was in eten, maar wie honger lijdt er niet aan kan. Er is dus wel degelijk genoeg voedsel!

    - Minder vrouwen blijven ongehuwd. Vrouwen die geen echtgenoot vinden lopen meer het risico van het rechte pad af te dwalen door zina (seksuele ontucht) te plegen of in de prostitutie terecht te komen die terug een oorzaak is voor het verspreiden van seksuele ziektes en van ongewenst zwangerschap. Denk maar aan deze kinderen die op deze manier geboren zijn. Hoe denk je dat ze reageren als ze erachter komen? Vind je het normaal dat ze zonder vader moeten opgroeien. Al deze zaken zullen hun effect hebben op het gedrag van deze kinderen.
    Eric de Blois
    Eric de Blois
    Beheerder
    Beheerder


    Aantal berichten : 754
    Leeftijd : 64
    Woonplaats : Chili
    Registration date : 06-08-08

    Polygamie Empty Re: Polygamie

    Bericht van Eric de Blois zo sep 06, 2009 7:40 pm

    Dankje voor je uitgebreide antwoord. Ik ben eerste even druk met Ben Binnenlander, maar ik kom hier zeker op terug.

    Gesponsorde inhoud


    Polygamie Empty Re: Polygamie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:22 pm